LINKS TIL ME FORSKNING:

Dansk:
ME Foreningens videnskabskonsulent Helle Nielsens blog: follow-me-in-denmark har fokus på den internationale ME-forskning. Bloggen er på engelsk og dansk.

Engelsk;
PhoenixRising

Hjemmesiden PhoenixRising er nok en af de mest besøgte hjemmesider, når det gælder hjælp til ME/CFS-patienter. Den er grundlagt at den amerikanske blogger Cord Johnson. Når det gælder Forskning (Research) kan man finde al den viden man måtte ønske sig, delt om på emner.

www.wpinstitute.org
Whittemore Peterson Institute er en amerikansk forskningsinstitution, der helliger en stor del af sin forskning til ME/CFS. Lige nu forfølger man i et  forskningsprojekt teorien om, at ME er er autoimmun sygdom. I et andet er man optaget af den såkaldte mave-hjerne-akse og dens betydning for udviklingen af neuro-immune sygdomme.
CFS Research Foundation http://www.cfsrf.com/

www.research1st.com
Hjemmesiden Research 1st drives af den Amerikanske interesseorganisation CFIDS Association of America. CFIDS er en forkortelse for “Chronic Fatigue and immune dysfunction syndrome”. En betegnelse for ME/CFS som ofte anvendes i USA. Organisation fokuserer på forskning, politik og kommunikation i kampen for en bedre forståelse af ME, diagnosticering, behandling og forebyggelse.

www.PubMed.gov
PubMed er en forskningsdatabase, der drives af “US national Libary of Medicine”, som hører under det amerikanske “National Institutes of Health”. Databasen indeholder stort set alle medicinske publikationer fra hele verden. Ved at søge på eksempelves CFS kan du se alle artikler om enmet.

Action for ME er en engelsk hjemmeside, som arbejer for at fremme forskning indenfor ME. Organisationen både støter forskning og og investerer indsamlede midler i forskning

Hjemmesiden er et engelssproget samlingssted for patienter og forskere, som har sat sig for at forskningen hurtigst muligt kommer til gavn for patienterne. “Solve-cfs” ambition er simpelthen at gøre” ME/CFS understood, diagnosable, and treatable”

Støt forskningen
Invest in ME er en blandet engelsk hjmmesider der bl.a. støtter forskning. Siden ser ME og LIME (Borreliose) som to sider af samme sag.

Find her viden om ingangværende forskning, herunder forskning støttet af ME-research UK. Find også Historiskt gennemgang af opfattelserne af ME samt omfattende forskningarkiv. Me Research Uk samler også ind til forskning.